منوی دسته بندی

ایمنی سلول رباتیک

ایمنی سلول رباتیک

بدون شک مهمترین عامل در راه اندازی خط تولید رباتیک تسلط کافی به مباحث فنی در خصوص ایمنی سلول رباتیک میباشد. عدم رعایت الزامات فنی از سوی پیمانکار جدا از خسارات مادی، مستعد بروز فاجعه انسانی و حتی مرگ افراد درگیر در خط تولید میباشد. بنابراین توجه ویژه کارفرمایان محترم نسبت به انتخاب پیمانکاری با تجربه در زمینه راه اندازی خطوط تولید رباتیک الزامی است. در ادامه به ذکر برخی از این نکات ایمنی خواهیم پرداخت که رعایت آن از سوی پیمانکار الزامی میباشد. 

نصب آپشن های ایمنی ربات

توجه به محدوده کاری و تغییر در نحوه برنامه نویسی ربات در هر ناحیه یکی از مسائل مهم در حوزه ایمنی سلول رباتیک میباشد. به عبارت دیگر برنامه نویسی ربات به صورتی خواهد بود که در صورت سهل انگاری و عدم توجه به پروتکل های ایمنی ارائه شده از سوی پیمانکار، خسارت به کمترین میزان خود برسد. استفاده از سخت افزارهای استاندارد ایمنی به منظور تعیین محدوده حرکتی محور یک و نصب نرم افزارهای ایمنی بر روی ربات از جمله موارد مهم ایمنی میباشد. 

ایمنی سلول رباتیک

تولید کنندگان در برخی از مواقع جهت پرداخت هزینه کمتر، با واگذاری نصب پروژه به افراد فاقد صلاحیت فنی موجب بروز فجایع جبران ناپذیری در خط تولید خود میشوند. بنابراین با توجه به اینکه مباحث ایمنی ربات به هیچ وجه قابل اغماض نمیباشد، توجه ویژه در این خصوص امری حیاتی به شمار می آید. در ویدیوی زیر نمونه راه اندازی ربات توسط افراد غیر متخصص، قابل مشاهده میباشد.

تجهیزات ایمنی استاندارد

تجهیزات ایمنی استاندارد نظیر رله های ایمنی پیلز، پرده نوری، قفل ایمنی سلول… هر یک دارای عملکرد متفاوت بوده که بسته به نوع پروژه بکار گرفته میشوند.

مطالب مرتبط:  راهنمای خرید ربات دست دوم

زبده ترین متخصصان شرکت های سازنده ربات صنعتی به طور معمول در پیاده سازی ایمنی سلولهای رباتیک به کار گرفته میشوند. الگو برداری از سلول های رباتیک استاندارد و بالا بردن دانش فنی در این زمینه جهت حفظ جان افراد درگیر در خط تولید بسیار حیاتی میباشد.

ایمنی سلول رباتیک
‫5/5 ‫(1 نظر)
admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *