منوی دسته بندی

پرینت سه بعدی رباتیک

از جمله موارد پرکاربرد رباتهای صنعتی در دنیای امروز پرینت سه بعدی و کلدینگ توسط لیزر میباشد. این کاربرد تخصصی نیاز به نرم افزارهای ویژه ربات های صنعتی داشته و پس از گرفتن خروجی به ربات انتقال داده میشود.

رباتهای صنعتی در تولید افزایشی قابلیت پرینت مدلهایی با مقیاس بزرگتر نسبت دستگاههای CNC متداول را دارا میباشند. پرینت رباتیک در واقع معکوس عملیات ماشین کاریست که مدل مورد نظر از یک بلوک خام بدست می آید. سازه های تزیینی و خانه های پیش ساخته نمونه هایی از پرینت سه بعدی توسط ربات میباشد. 

امروزه در دنیا پیاده سازی بسیاری از متدهای نوین معماری و پرینت مدلها، با رباتهای صنعتی صورت میپذیرد. لازم به ذکر است ماده اولیه پرینت بسته به کاربرد مورد نظر معمولا مواد پتروشیمی، سیمان… میباشد.

لیزر کلدینگ

روکش کاری لیزری با هدف ترمیم خوردگی به عنوان مثال قالبهای فلزی، نمونه ای از تولید افزایشی میباشد. در این روش یک لایه از آلیاژ توسط پرتو لیزر بر روی قطعه پایه ذوب شده و سطح در مقابل هرگونه خوردگی و زنگ زدگی محافظت خواهد شد. در حال حاضر این روش از مقام سازی سطح در طیفی گسترده از صنایع در حال استفاده میباشد. شرکت آلمانی ترومف یکی از برترین برندها در این زمینه میباشد.

شرکت نت رباتیک آماده اجرای پروژه های پرینت و کلدینگ با استفاده از ربات و تجهیزات استاندارد مرتبط میباشد. جهت مشاهده نمونه پروژه پرینت سه بعدی تیم نت رباتیک کلیک نمایید. 

‫0/5 ‫(0 نظر)