منوی دسته بندی

رولر همینگ رباتیک

ربات همینگ

خم کاری لبه ورق و خواباندن آن بر روی ورق زیرین به طور معمول با ساخت قالب همینگ و استفاده از دستگاه پرس با هزینه بالا و تیراژ پایین انجام میشود. طی سالیان اخیر رباتها با تولینگ مخصوص همینگ و همچنین فیکسچر همینگ (Roller hemming bed) جایگزین خطوط پرس همینگ شده اند. هزینه راه اندازی بسیار کمتر و سرعت تولید بالا از مزیتهای چشمگیر همینگ رباتیک میباشد. 

قابلیت انعطاف و مانور بالا موجب شده رباتهای صنعتی نظیر کوکا، فانوک با دغدغه هایی به مراتب کمتر، جهت فرم دهی انواع قطعات توسط تولید کنندگان به کار گرفته شوند. از جمله طرفداران این کاربرد صنایع خودرو سازی بوده که فرم دهی قطعاتی همچون درب موتور یا دربهای جانبی را با این روش انجام میدهند. با استفاده از این عملیات لبه ورق بیرونی (Outer) بر روی ورق زیرین (Inner) خوابانده میشود.

مقایسه هزینه تعمیرات و نگهداری قالب و پرس همینگ با سلول رباتیک، تولید کننده را به سرعت به سمت استفاده از رباتها سوق میدهد. از طرفی باید توجه داشت خطر دستگاههای پرس برای نیروی انسانی همواره یکی از دغدغه های کارفرمایان میباشد. کار کردن با دستگاههای پرس و لحظه ای غفلت میتواند آسیب های جبران ناپذیر به بار آورد.

شرکت نت رباتیک آماده ساخت و راه اندازی خطوط رولر همینگ رباتیک در کمترین زمان ممکن میباشد.  

‫0/5 ‫(0 نظر)