منوی دسته بندی

پردازش تصویر رباتیک

پردازش تصویر با ربات

شاید به جرات بتوان گفت یکی از فوق العاده ترین راه حل های اتوماسیون با استفاده از رباتهای صنعتی سینک نمودن دوربین صنعتی با ربات میباشد. از جمله کاربردهای متعدد این تکنولوژی به عنوان مثال میتوان به موقعیت یابی قطعه و یا وجود نقص در بردهای الکترونیکی اشاره نمود. موقعیت یابی قطعه در خطوط پرسکاری بسیار کاربرد دارد، به این ترتیب دوربین موقعیت قطعه را در دو بعد X ,Y نسبت به یک مرجع مختصات تشخیص میدهد. مطابق با برنامه نوشته شده اطلاعات دوربین به ربات ارسال شده و سپس قطعه توسط ربات جابه جا میشود. البته کاربرد دوربین و پردازش تصویر در حوزه رباتیک بسیار وسیع میباشد و در حال حاضر در دنیا در مقیاس وسیع در حال استفاده میباشد.

دیگر کاربردها نظیر یافتن عیوب ظاهری، خواندن بارکد، تشخیص رنگ قطعه…از جمله مواردی است که پس از پردازش تصویر، اطلاعات به سمت ربات ارسال میشود. به این ترتیب میتوان با ارسال خروجی های متفاوت به ربات بین قطعات در خط تولید تمایز قائل شد. ربات نیز طبق برنامه نوشته شده متناسب با هر ورودی عملیاتی متفاوت را بر روی قطعات انجام خواهد داد.

از جمله شرکتهای مطرح در زمینه ساخت دوربین صنعتی میتوان به کاگنکس و یا VMT اشاره نمود. لازم به ذکر است برند VMT مورد توجه خودروسازان داخلی از جمله ایران خودرو و سایپا میباشد و از سالیان دور از محصولات این شرکت در سالن های پرسکاری خود بهره میبرند. شرکت نت رباتیک آماده پیاده سازی سلولهای رباتیک به همراه دوربین و پردازش تصویر برای تولید کنندگان محترم میباشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)