منوی دسته بندی

کارفرمایان پیش از خرید ربات صنعتی بخوانند

نکات پیش از خرید ربات صنعتی

فراهم ننمودن شرایط مساعد جهت تولید رباتیک و خریدی عجولانه، تولید را به تاخیر انداخته و میتواند موجب تنش های بی مورد شود. رباتهای صنعتی همچون کوکا طی سالیان متمادی در انواع خطوط تولید در حال کار میباشند. بکارگیری این تجهیز صنعتی قطعا میتواند ارزش افزوده ای چشمگیر را برای هر واحد تولیدی به ارمغان آورد. در ادامه به ذکر نکات مهم پیش از خرید ربات صنعتی میپردازیم که لازم است مورد عنایت کارفرمایان محترم قرار گیرد.

اپراتور فنی با دانش اندک زبان انگلیسی

اپراتور دستگاه بیش از افراد دیگر نسبت به وضعیت ربات در خط تولید آگاه میباشد، لذا بکارگیری فردی مسئولیت پذیر موجب استفاده حداکثری از ظرفیت ربات خواهد شد. به عنوان مثال فهم خطاهای ساده بر روی کنترل پنل ربات که به زبان انگلیسی میباشد، میتواند موجب از سرگیری تولید بدون فوت وقت شود. ارائه گزارش های دقیق از توقفات و علل آن، از جمله مواردی است که می‌تواند کمک شایانی نسبت به شکوفایی تولید نماید.
بکارگیری فردی بی انگیزه و غیر فنی نیز می‌تواند موجب توقفات مکرر خط تولید و عدم نتیجه گیری مطلوب شود.

فضای مناسب و فنداسیون جهت جانمایی ربات

توجه به محیط کارگاه، بتن موجود در کف و فراهم نمودن فضای فیزیکی لازم جهت جانمایی ربات یکی از مسائل حائز اهمیت در استفاده از ربات صنعتی میباشد. محدودیت های حرکتی ربات در فواصل نزدیک به خود و بررسی شعاع دسترسی ماکزیمم جهت کار بر روی قطعات، پیش از خرید باید در نظر گرفته شوند.

مطالب مرتبط:  آیا رباتهای صنعتی موجب بیکاری نیروهای انسانی میشوند؟
نکات پیش از خرید ربات صنعتی

میزان تیراژ تولید

رباتهای صنعتی با انجام کار به صورت مداوم و خستگی ناپذیر، ابزاری کارآمد در دنیای صنعت میباشند. تحلیل تیراژ تولید و اینکه چه تعداد ربات قادر به برآورده ساختن تیراژ تولید مورد نظر میباشند، از نکات کلیدی پیش از خرید ربات صنعتی میباشد. جانمایی چند ربات و تجهیزات جانبی بدون شبیه سازی نرم افزاری کاری غیر اصولی بوده و می‌تواند موجب اتلاف وقت و هزینه شود.
تیراژ تولید اندک و تنوع بالا قطعات خود چالشی است که لازم است پیش از اقدام به خرید ربات مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد.

تکرار پذیری قطعه کار

رباتهای صنعتی با دقتی در بازه دهم و صدم میلی متر ابزاری بی همتا در دنیای صنعت میباشند. تکرار پذیری قطعات کار و قرار گیری در رنج تلرانسی قابل قبول، جهت رسیدن به تولیدی با کیفیت بسیار پر اهمیت میباشد. عدم دقت کافی در ایستگاه‌های قبلی تولید از جمله دستگاه خم، پرس کشش ورق… و تولید قطعاتی که تکرار پذیری لازم را نداشته باشند، مستعد بروز چالش در زمینه تولید رباتیک میباشد.

فیکسچر و موقعیت قطعه کار

قرارگیری دقیق قطعه در مقابل ربات صنعتی جهت اجرای عملیات از پیش تعریف شده، مورد مهم دیگری است که در صورت عدم رعایت آن بی شک نتیجه دلخواه به دست نخواهد آمد. ساخت فیکسچر دقیق جهت جوشکاری یا برشکاری، موقعیت دهی مناسب قطعات در خطوط انتقال… موارد فنی مهمی است که لازم است پیش از اجرای پروژه نسبت به آنها برآورد مالی و زمانی صورت گیرد.

نکات پیش از خرید ربات صنعتی

پیمانکار مناسب

راه اندازی و برنامه نویسی رباتهای صنعتی، تبادل سیگنال‌های مهم ایمنی، در نظر گرفتن شروط ایمنی خاص…  یکی از تخصصی ترین امور در زمینه راه اندازی دستگاههای صنعتی میباشد. عدم تجربه کافی در این زمینه علاوه بر امکان آسیب رساندن به تجهیزات می‌تواند موجب بروز فاجعه و آسیب جانی در خط تولید شود. به کارفرمایان محترم توصیه میشود حتی المقدور در انتخاب پیمانکار مناسب در زمینه نصب و راه اندازی ربات، وسواس ویژه ای به خرج دهند. بی شک تحقیق و توجه به نکات مهم پیش از خرید ربات صنعتی میتواند موجب رسیدن به هدف گذاری تولید را تسهیل نماید. 

مطالب مرتبط:  بازگشت سرمایه خط تولید رباتیک
‫5/5 ‫(1 نظر)
admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *