منوی دسته بندی

اتوماسیون خطوط سنتی

اتوماسیون رباتیک

امروزه با توجه به راندمان پایین خطوط سنتی و جا ماندن صنایع در ایران از رقابت تولید، استفاده از روش های نوین، اجتناب ناپذیر میباشد. البته منظور از این روش ها مربوط به صنایع سنتی در ایران بوده و نقش مفید رباتها سالها پیش در کشورهای توسعه یافته ثابت شده است.

دیدگاه رایج منفی در رابطه با استفاده از رباتهای صنعتی، بیکار شدن نیروی انسانی در آن واحد تولیدی با ورود رباتها میباشد. طبق آمار فدراسیون جهانی رباتیک کشورهایی نظیر آلمان بیشترین نرخ استفاده از رباتها را داشته و در عین حال کمترین بیکاری در این کشورها مشاهده میشود. در واقع افزایش ظرفیت تولید با کمک رباتهای صنعتی در خطوطی مناسب است که به هیچ وجه برای سلامتی نیروی انسانی مناسب نیست. به این ترتیب در کنار لزوم وجود نیروی متخصص، لزوم استفاده از کارگر بیشتر جهت مدیریت حجم تولید بالاتر نیاز خواهد بود.

مطمئنا نخستین گام در تغییر استراتژی تولید، سخت ترین گام میباشد. تجربه ثابت نموده است تولید کنندگان مدت کوتاهی پس از استفاده از اولین ربات تمایل به افزایش ربات در خطوط تولید خود را دارند. متخصصان شرکت نت رباتیک با سالها تجربه در زمینه اتوماسیون خطوط سنتی، و برنامه نویسی PLC, HMI و ربات صنعتی آماده دگرگون نمودن روش تولید شما میباشند.

‫0/5 ‫(0 نظر)