منوی دسته بندی

برندهای رایج ربات صنعتی در ایران

برندهای ربات صنعتی در ایران

در حال حاضر برندهای متنوع و شناخته شده ای از برندهای ربات صنعتی در ایران موجود میباشد. رباتهای کوکا، فانوک، ABB و به میزان کمتر رباتهای یاسکاوا، هیوندای… به صنعت ایران ورود پیدا کرده اند. وارد کنندگان این محصولات نیز با خریداری رباتهای خارج شده از خطوط تولید کشورهای اروپایی به فروش این محصولات در بازار ایران میپردازند. طی سالیان اخیر برندهای چینی نیز به بازار ایران ورود پیدا کرده و در خطوط تولید به کار گرفته میشوند. به طور مثال گروه تولیدی ایران خودرو و سایپا از وجود رباتهای کوکا، ABB، فانوک و هیوندای بهره میبرند. از آنجا که حتی یک شرکت تولیدی ربات صنعتی، حاضر به ارائه خدمات در ایران نمیباشد، در خرید ربات باید حساسیت ویژه ای به خرج داد. بدیهی است تنوع برندها در نگاه نخست انتخاب ربات صنعتی مناسب را برای تولید کننده سخت خواهد نمود.

خرید ربات صنعتی

بدون شک یکی از مهم ترین مراحل جهت اتوماسیون رباتیک خطوط تولید، بررسی برندهای ربات صنعتی در ایران میباشد. خریدی عجولانه ممکن است سالیان متمادی، هزینه زیادی را بدون رسیدن به نتیجه دلخواه تلف نموده و در نهایت باعث دلسردی تولید کننده از ربات صنعتی گردد. در این مقاله سعی شده است تصمیم گیری در رابطه با خرید ربات صنعتی با برندی مناسب تسهیل شود.

برندهای ربات صنعتی در ایران

چه برندهایی بیشترین میزان استفاده را در ایران دارند؟

بیشترین برندهای ربات صنعتی در ایران متعلق به رباتهای کوکا، ABB و فانوک و رباتهای هیوندای و یاسکاوا نیز کمترین میزان استفاده را در خطوط تولید ایرانی دارند. طبق آمار جهانی نیز بیشترین برندهای مورد استفاده متعلق به ABB، فانوک و کوکا میباشد. با توجه به سابقه نه چندان دور کشور چین در تولید ربات، نمونه های چینی نیز به میزان بسیار اندکی در حال استفاده میباشند.

مطالب مرتبط:  بازگشت سرمایه خط تولید رباتیک

استفاده از کدام برندها معقول تر میباشد؟

با توجه به اینکه سه برند پر استفاده در ایران کوکا، فانوک و ABB میباشد، به طور حتم دریافت خدمات فنی از جمله راه اندازی و تهیه قطعات یدکی این رباتها نیز بسیار سهل تر نسبت به دیگر برندها میباشد. خرید ربات با برندهای کمتر متداول با قیمت تمام شده پایین تر شاید در کوتاه مدت مقرون صرفه به نظر برسد اما قطعا در آینده، میزان ریسک توقفات خط تولید را بالا خواهد برد.

‫5/5 ‫(1 نظر)
admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *